Bizarre Love Triangle

(糾纏的三角戀)


Every time I think of you

(每當我想起你)

I get a shot right through into a bolt of blue

(我好像被劃過藍天的雷電穿心)

It's no problem of mine

(那不是我的問題)

But it's a problem I find

(但那是一個被我發現的問題)

Living the life that I can't leave behind

(我活在無法自拔的生活裡)

There's no sense in telling me

(你不需要對我說什麼)

The wisdom of a fool won't set you free

(因為愚人的智慧並無法讓一個人解脫)

But that's the way that it gose

(但事實就是這樣)

And it's what nobody knows

(一個沒有人知道的事實)

And every day my confusion grows

(我的疑惑一天比一天加深)

Every time I see you falling

(每當我看你陷入)

I get down on my knees and pray

(我便跪下祈禱)

I'm waiting for the final moment

(我正在等待那最後的時刻)

You say the words that I can't say

(你會說出我無法說出來的話)

I feel fine and I feel good

(讓我感覺舒服讓我感覺美好)

I feel like I never should

(讓我覺得這一切其實都不該)



Whenever I get this way

(每當我有這種感覺)

I just don't know what to say

(我就是不知道該說什麼)

Why can't we be ourselves like we were yesterday

(我們為什麼不能做自己就好像昨天那樣)

I'm not sure what this could mean

(我不知道這代表著什麼意思)

I don't think you're what you seem

(但你好像不是你看起來那樣)

I do admit myself

(我必須承認 我總覺得)

That if I hurt someone else

(如果我傷害了其他人)

Then I'll never see just what we're meant to be

(我看不出來 我們在一起有什麼意義)




Frente!實際上是一個來自澳洲的團體(但是出過兩張專輯後就解散了,相當可惜),主唱的聲音相當清新^^,而這首歌的原唱其實是 New Order。不過New Order的原唱並沒有讓這首歌受到大家的重視,反而是在1994年Frente!重新翻唱了這首才讓這首歌紅了起來(此歌是收錄在1994年Frente!所發行的第一張的專輯- Marvin The Album)。除了主唱Angie的聲音很可愛之外,加上Simon Austin 羞澀的分解合弦,內斂而且乾淨俐落。雖然這首歌的辭意是這樣的悲傷,但經過Angie的詮釋,又更增添了許多的感觸(個人覺得New Order的原唱也不錯,是舞曲的風格,不過Frente!把意境詮釋的相當完美、深刻)。附帶一提,目前在市面上比較不容易找到此張專輯(畢竟是1994年所發行的)
arrow
arrow
    全站熱搜

    iamjoe730 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()